• تلفن 33250314 - 33265714
  • rayan_danesh@yahoo.com

نمایش مطلب

شروع کلاس ICDL

 

مهارت های هفتگانه icdl چیست؟

واژه ICDL مخفف International Computer Driving Licence شامل هفت مهارت در زمینه کامپیوتر و خدمات اداری می باشد.

ICDL چیست و چگونه می تواند به ما کمک کند؟

سال 1995م. انجمن جوامع حرفه ای انفورماتیک اروپا با تشکیل گروهی ویژه، روشی برای ارتقای سطح مهارت های فن آوری اطلاعات در سراسر اروپا ابداع نمود.

با برگزاری آزمون های آموزشی در کشور فنلاند، گواهی نامه اروپایی کاربری کامپیوتر (ECDL) به رسمیت شناخته شد.(ECDL) سپس در اوایل آگوست سال 1996م. در سوئد و به تدریج در سراسر اروپا و در سطح بین الملل نیز مطرح گردید.

به این ترتیب ECDL اروپایی، به خارج از مرزهای اروپا نیز راه یافت و به عنوان ICDL یعنی گواهی نامه بین المللی کاربری کامپیوتر شهرتی جهانی یافت.

 

ICDL(International Computer Driving Licence)

یک گواهی نامه بین المللی است که توانایی دارندگان این گواهی نامه را در مهارت های کامپیوتری، تأیید می کند.

به گزارش ایسنا، فعالیت های ICDL در ایران با برگزاری اولین آزمون بین المللی ICDL و با حضور مسئولان و ناظران مربوط، 11 بهمن ماه 1383ش. در مجتمع هوشمند سیرجان به عنوان اولین مرکز آزمون (test center) آغاز شد و به این ترتیب، کشور ما نیز به جمع بیش از 100 کشور مجری ICDL در دنیا پیوست. هم اکنون نیز مراکز آزمون با نظارت دفتر تکنولوژی آموزشی وزارت آموزش و پرورش در تهران، فعالیت های ICDL را انجام می دهند.

 

 

مزایای دریافت گواهینامه بین المللی ICDL

مهمترین مزیت دریافت گواهینامه بین المللی ICDL قابل ارائه بودن برای ادارات و سازمان های داخلی و خارجی بعنوان یک مدرک معتبر جهت استخدام و ارتقا درجه شغلی است.

این مدرک گسترده ترین و بزرگترین مدرک شناحته شده در سطح جهانی برای کاربری کامپیوتر و افزایش سطح مهارتها در استفاده های کارآمد و درست از IT و کامپیوتر است.

از دیگر مزایای دریافت گواهینامه بین‌المللی ICDL می ‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

قابل‌ ارائه برای ادارات و سازمان‌های داخلی و خارجی

به‌عنوان یک مدرک معتبر جهت استخدام و ارتقا، درجه شغلی

شناخته ‌شده ‌ترین، گسترده ‌ترین و بزرگ ‌ترین مدرک در سطح جهانی برای کاربری کامپیوتر

افزایش سطح مهارت ‌ها در استفاده ‌های کارآمد و درست از IT و کامپیوتر

دروازه ‌ای برای ورود به جامعه اطلاعاتی و تحصیلات عالیه در زمینه IT

 ارائه الگویی برای آموزش در جامعه اطلاعاتی

چرا مهارت های هفتگانه icdl  مهم است ؟ 

همانطور که گفته شد مهارت های هفت گانه ICDL بیانگر کفایت کاربر در مهارت های کامپیوتری است. از این رو سازمانی که در نظر دارد نیروی انسانی یا کارمندان استخدام بکند باید اطمینان حاصل کند فرد مورد نظر توانایی های لازم برای انجام امور اداری و کامپیوتری را داد تا پولی که قرار است صرف حقوق و... شود، به خوبی صرف گردد.

 اهمیت یادگیری و کاربرد علوم مهارت های هفت گانه ICDL به قدری واضح و حیاتی است که بسیاری از سازمان ها و حتی کشورها در طرح های آتی و توسعه ای خود یکی از استراتژی های اصلی خود را به آن اختصاص داده اند.