• تلفن 33250314 - 33265714
  • rayan_danesh@yahoo.com

نمایش مطلب

چرا زبان #c

 

سی شارپ ار کجا آمده است؟

سی شارپ یک زبان برنامه‌نویسی سطح بالا بوده که توسط مایکروسافت ایجاد شده‌است و در سال ۲۰۰۰ از آن رونمایی شد. مایکروسافت در سال‌های بعد از آن به شدت برای توسعه این زبان سرمایه گذاری کرد. زبان سی شارپ بر پایه زبان های C و ++C ساخته شده است اما استفاده از آن نسبت به زبان های فوق آسان تر است. این زبان محبوب دارای مجموعه ی وسیعی از کتابخانه‌ها برای انجام وظایف مختلف برنامه نویسی است.

مایکروسافت سی شارپ را به عنوان زبان رسمی دات نت فریمورک طراحی کرد. هر چیزی که در دانت فریمورک نوشته شده باشد، در ویندوز اجرا میشود، در نتیجه زبان سی شارپ به یکی از زبان های رسمی برای توسعه برنامه های ویندوزی مبدل شده است. با معرفی NET Core. سی شارپ در زمان کنونی میتواند برای ساخت برنامه های مکینتاش، لینوکس و ... استفاده شود.

یادگیری سی شارپ آسان است

با وجود اینکه سی شارپ در مقایسه با اجداد خود یعنی C و ++C دارای نامی مشابه است،اما یادگیری آن برای افراد تازه کار بسیار ساده تر است. زبان برنامه نویسی سی شارپ یک زبان کاملا شی گراست که برخی معتقدند یادگیری آن حتی برای افراد مبتدی آسان است. در حالی که این زبان به اندازه کافی برای مبتدیان خوانا و قابل فهم است، عملکرد فوق العاده آن برای درک کامل تر دنیای برنامه نویسی بسیار مناسب است.

سی شارپ همچنین یک زبان امن برای یادگیری است. زبان‌های سطح پایینی مانند C و ++C تقریبا ً هر دستوری را مادامی که کامپایل شود ، اجرا می‌کنند، حتی اگر این دستورالعمل‌ها صدمات جدی به سیستم عامل شما وارد کنند. اما سی شارپ کد های شما را در زمان کامپایل بررسی کرده و پیغام ها و خطاهایی را در صورت لزوم برای توقف برنامه صادر میکند.

سی شارپ همچنین حافظه را به صورت خودکار مدیریت می‌کند تا مجبور به تخصیص حافظه برای داده های خود نباشید. نداشتن نگرانی در مورد محاسبات سطح پایین باعث می‌شود برنامه نویسی در این زبان برای تازه کاران بسیار لذت بخش باشد.

سی شارپ یک جامعه آنلاین بزرگ دارد

یادگیری سی شارپ هیچگاه تا این اندازه آسان نبوده است. در کنار اسناد و مقالات گسترده مایکروسافت در سایت رسمی آن ، جامعه بزرگی از معلمان و استادان هم به صورت آنلاین وجود دارد . ویدئوهای یوتیوب تقریبا هر جنبه ای از برنامه نویسی سی شارپ را پوشش میدهند.

آکادمی مجازی مایکروسافت همچنین برنامه‌های آموزشی رسمی را برای زبان‌ سی شارپ و توسعه برای دستگاه‌های موبایل ارائه  میدهد. Stack Overflow که مسلما مهمترین وب سایت برای برنامه نویسان است به زبان سی شارپ نوشته شده است، بنابراین نباید از جامعه بزرگ این زبان شگفت زده شوید.

این زبان توسط شرکت مایکروسافت پشتیبانی میشود

در زمان نگارش این مقاله، زبان سی شارپ از نظر محبویت در میان زبان های برنامه نویسی جایگاه چهارم را به خود اختصاص داده است و با توجه به پشتیبانی گسترده مایکروسافت از آن، محبوبیت سی شارپ به این زودی ها از بین نمیرود.

این زبان تقریبا ً به مدت بیست سال است که در توسعه برنامه های مختلف استفاده میشود و در این مدت ویژگی های فوق العاده ای به آن اضافه شده است. سی شارپ می‌تواند از کتابخانه قدرتمند LINQ استفاده کند که برای کنترل ساختار داده ها و اشیای کد شما طراحی شما شده است. به طور خلاصه این زبان برای انجام هر کاری در برنامه نویسی طراحی شده است.

محیط توسعه یکپارچه مایکروسافت ویژال استادیو نام دارد که به زبان سی شارپ نوشته شده است. در حالی که به هر زبانی در ویژوال استادیو میتوانید برنامه نویسی کنید، اما این محیط قدرتمند به صورت خاص برای زبان سی شارپ بهینه سازی شده است.

 

unity

 

 

برای بسیاری ، استفاده واقعی از سی شارپ زمانی است که از آن برای توسعه بازی ها استفاده میکنند. موتور بازی ساز یونیتی به سادگی از سی شارپ پشتیبانی میکند و محبوبیت آن هر روز در صنعت بازی سازی در حال افزایش است.

یادگیری یونیتی نیز با یک جامعه آنلاین وسیع از برنامه‌های آموزشی یوتیوب ، پست های انجمن ها و بلاگ ها بسیار آسان است . بسیاری از مردم یادگیری سی شارپ را با ساخت اولین برنامه خود در یونیتی آغاز میکنند. ماهیت پروژه محور بودن توسعه بازی ها بهترین راه برای بدست آوردن تجربه برای یادگیری زبان سی شارپ است.